lördag 18 oktober 2008

Nån har tagit våran spårskog!!!


Snacka om antiklimax när jag skulle lägga spår i morse & fann det här istället för vår favoritskog! Typiskt! Fick leta mig fram till ett annat ställe lite längre bort som inte alls var lika bra, risigt & dant, men det fick duga. Hade behövt lite tätare skog för det blåste en del & när eftermiddagen kom blåste det än värre. Desto mer av utmaning för nosen då! Som väntat ringade han en hel del & jag önskar bara att jag hade kunnat låta honom lösa det själv men han strövade allt närmare vägen så jag kallade in honom & visade honom på spåret igen. När han väl fann spårslutet tog han det från andra sidan & då troligtvis via luftvittring. Ingen idealisk spårdag men han löste det ju! Han har varit lite stel & seg idag & jag tror att det har att göra med hans tokerier med Mollie igår. Klurig avvägning det där med bus... Ha fick åka mycket vagn, så fort han verkade segna ihop, men efter ett tag så verkade han mjukna upp lite. Hoppas det håller i sig! På bilden nedan bökar Lunas ordentligt i spårslutet... bloooooood......mums!

1 kommentar:

Marlene sa...

Oh så roligt att läsa om alla era äventyr! Jodå musklerna kommer nog att poppa upp nu närsomhelst hehe :)