måndag 27 oktober 2008

Musklerna kommer... tror jag...


Nädå, inte blev vi blåsta på affären inte, äntligen har vi en novafon i hushållet! Idag har vi inte varit i varamon, bilden är från helgen, men vi har traskat över berget för att luncha hos Kerstin & Bo. Lunas kunde gå hela vägen, det är rätt imponerande! Sedan vi började ta med oss kärran oftare har han blivit betydligt mer tillfreds med livet, även om han har en dålig dag så kan vi ta oss en bra bit hemifrån till nya lukter & upplevelser. Novafonen har definitivt hjälpt, både jag & Lunas är bättre i kroppen. Sweet... Känner mig starkare nu också, har fått lite bättre pejl på vad jag måste äta för att orka. Körde en agilityövning med Lunas här på gården igår. Jag byggde hinder på 5cm höjd & satsade på att hålla mig så tyst, tydlig & lugn som möjligt i min handling. Han fungerade riiiiiiktigt bra! Kunde till & med sända ut honom. Ju mer stressad han blir desto närmare mig söker han sig så jag tror att vi kan göra mer avancerade övningar ju mer lugn jag kan hålla mig(& honom). Dessutom arbetar han inte utöver sin förmåga. Det var då självaste att det skulle vara så svårt att släppa agilityn... Nåja, det här är på teststadiet.
Har börjat lura lite på det här med uppletande också & uppmuntrar allt hämtande & hittande av föremål ute. Spännande...

Inga kommentarer: