torsdag 18 september 2008

Boll=någon slags allmänbildning


Idag har vi varit hos Anna-Stina & Axa & tjuvmasserat lite med deras Novafon(för er som inte vet, min liksom... försvann...). Det var nog massagedags, för när jag kände igenom honom igår hade han en ordentlig bulle på högersidan av ryggraden. Hoppas den har gett med sig lite nu, men det brukar visa sig på morgonen hur man har skött sig dagen före... Nåja, han däckade rätt snabbt trots att vi bara höll på i 15 minuter & nu senare på dagen har han verkat rätt fräsch!

Annars(måste ju fylla ut texten lite så det blir nåt att läsa, right Malle;) håller jag på & lära honom lite hundgrejer. Ni vet den där nissen som skulle uppfostra ett gäng gäss till att bli riktiga gäss & åkte iväg & flög med dem i ett litet plan, typ så känner jag mig. Vi håller nu på med "projekt boll". Tanken är alltså att jag ska kunna kasta en boll som han sedan liksom ska... ni vet... hämta. Hittills har vårt bollkastande inneburit ett totalt antiklimax...
Hans spontana reaktion är att studsa efter som en älgkalv tills bollen har landat(ingen större ansträngning att vilja hinna ikapp), registrera vart den hamnade, studsa runt på stället & kolla vad annars som händer, upptäcka att jag liksom står & förväntar mig att nåt ska hända, frustration, överslagssnurr/skall/springa iväg med kopplet i munnen.
Nåja, vi har tränat sedan igår & nu vet han iallafall att bollen ska till min hand... fast, som bilden antyder, man måste ju tänka på saken. Det här med bollar är inget man rusar in i!

1 kommentar:

Marlene sa...

Hahaha!! Keep me updated! Du kan nog bli anställd här som bolltränare så småningom ;)