onsdag 2 april 2008

Att trampa vatten ja...


Idag har jag varit redigt förkylningsdassig, Luntan däremot har varit i sitt esse! Norsholm & simning var planen men idag var det så sjukt svårt att få honom att simma vettigt. Han hade liksom bestämt sig för att ligga nere i ena hörnet & trampa vatten så när jag försökte vända honom så var det som Anna-Stina sa: "Han drunknar hellre än vänder!"
True true, jag fick helt enkelt dra honom baklänges till andra änden av bassängen så fick han simma till sitt älskade hörn... igen... & igen... & ännu en gång...
När han ligger såhär & bara trampar vatten så har det fungerat förrut att spänna på en lättare flytväst så han måste röra sig framåt för att inte sjunka, men jag är lite försiktig än så länge. Jag vill nog se mer av kiropraktikens verkningar innan jag vågar utmana honom ytterligare.
Nu på kvällen vaknade jag ur min förkylningsdimma av att Malle kom förbi. Vi åkte ut till Råssnäs & spatserade lite så nu är Luntan äntligen lika färdig som jag....
-----------------------------------------------------------------------------
Men nu är jag väl ändå tossig! Jag har ju inte skrivit om hur det blev med Luntans rygg efter besöket hos kiropraktorn! Jag skrev ju att han blev spak först & mest ville vila, men dagen efter var han så sjukt ledig i sina rörelser! Jag tror verkligen att vi har nåt här, den neurologiska svagheten han har kan jag inte göra mycket åt men jag kan rusta honom bättre för de påfrestningar det innebär! Tjohooo! Jag är inte maktlös:D!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha naaw lillpojken!!

Får jag fråga en sak badar du MED honom nånsin? Vattnet kanske är varmare vid det ena hörnet du kanske skulle ta å undersöka saken.

//En liten en med stor hjräna

Anonym sa...

Det är säkert inte nåt speciellt i hörnet. Det är Lunas som är speciell, han bara är så!

Ppa

Anonym sa...

haha skön hund det där. Men han kliver åtminstonde i vattnet kan prova en av min sibbar =) dom dör hellre.Men kul bild med buren.


Tobias,serreau baby breeze

Lilian o Lunas sa...

Hej "En liten en med stor hjräna", tack för ditt inlägg, jag ska givetvis ta det i beaktande;)

Lilian o Lunas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilian o Lunas sa...

Hehe... definiera "kliver i"! Man kan nog säga att det hela är ett intimt samarbete mellan Lunas matte & tyngdlagen:)...