tisdag 15 april 2008

fett...


Idag festade Luntan till det ordentligt... Jag & Lisa hade gjort lunch här hemma hos mig & satt oss för att titta på film. Då hördes en dunk ifrån köket.. När jag kom dit visade det sig att vi hade glömt sopkorgen framme & Lunas hade hittat en rejält möglig avokado att mumsa på, allt utom kärnan gick ner... Äääääk! Nåja, jag räknade med att det inte skulle dröja länge innan han kräktes upp alltihop men inget hände... förutom att herr Lunas började få en rejäl energiskjuts av allt fett! När jag märkte av det var vi redan ute i Råssnäs på cykelrunda, han fick åka vagn under större delen av rundan, men när jag väl släppte honom att strosa själv så var han helt galet nonchalant och självständig! Jag hade verkligen ingen koll. Ganska snart gav jag upp att försöka få honom att ta det lugnt & satsade istället på att ta massagepauser med jämna mellanrum. Men men, sedan hände det, knäppgöken rusar upp från stranden mot skogsbrynet & springer rätt på ett rådjur som givetvis sätter av i en rasande fart.. ujujuj... Det var väl två år sedan det hände sist & den här gången såg väl nästan likadan ut som förra. 20 meter & rådjuret var utom synhåll. Han var ju dock ändå tvungen att studsa runt av rena förtjusningen & kolla läget en stund, totalt obrydd av mitt visslande, tjoande & plingande. Skrälle... Nåja, har masserat så gott jag har kunnat & hoppas att tokeriet inte får några större konsekvenser...

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja men förstår inte matte att rådjur faktist ser så oerhört goda ut >.<


Tobias. Serreau Breeze

Lilian o Lunas sa...

ja, för att inte tala om en ordentligt möglig avokado! Yum yum, smaskens:)...

monika sa...

Rådjur e fett roligt! Jag jagade i tjugo minuter sist!!! / SPike