torsdag 17 april 2008

Beach 2008!


Idag blev det andra bullar, pubertal-Lunas fick ha på sig skamkopplet som vilken liten valp som helst! Skamkopplet är egentligen en spårlina som effektivt minimerar förekomsten av hyss & nu efter vi kommit hem från vår utflykt till Varamon är jag väldigt glad att jag hade honom i koppel för han brydde sig inte om mig & mitt löjliga lockande för fem öre(& detta trots mina köttbullsfyllda fickor)! Dock, jag tror nog att jag är ensam i världen om att bli glad av att min hund skiter i mig. På nåt sätt kräver det en del kraft & engagemang av honom för att vara såhär trotsig & det gör mig hoppfull!
Efter vår förra utflykt till Råssnäs frotterade jag hans rygg ordentligt & han blev märkligt nog inte särskilt stel efteråt, trots alla rådjurstokerier & strandfintar. Delvis tror jag att det har med kiropraktiken & massagen att göra, men sandstrandens motstånd kan också spela roll. Det blir liksom svårt att få till de där ödesdigra knycken & rycken, hastigheten blir mindre & så blir han trött lagom fort. Det är min tes, därav strandutflykten idag. Sen vore det ju nice om han kunde få lite muskler på köpet.....

1 kommentar:

Serreau sa...

Du får tänka posetivt.Hmm lydnand hehe kanske vore något å träna på mina odågor.


Keep fighting!