torsdag 17 januari 2008

Utflykt till Norsholm


Idag åkte vi till Norsholm för att simma lite, egentligen mest för the happening för vi simmade bara i fem minuter, men herr Lunas trampade på så att han började flåsa! För er som inte förstår vidden av detta så kan jag berätta att han i vanliga fall mest lullar runt, till största delen vilandes på flytvästen, typ elefantsim! De har fönster i bassängen så jag har sett lite av hans teknik, framkroppen traskar på medan bakkroppen flyter efter i nåt slags tyngdlöst tillstånd medan han väntar på att få gå upp till sköna duschen... hmm... smitare där... Nåja, nu var han iallafall jätteduktig & det var så roligt att se honom så peppad & arbetsvillig! Nu gäller bara att hålla tillbaka ivern(kanske mest min) så att det fortsätter såhär fint. Han var helfin i musklerna när jag stretchade av honom sen, men han reagerar fortfarande på tryck längs ryggraden. Inte lika starkt som för 1 1/2 vecka sen dock.
Håller på att göra en diagrampryl(?) över Luntans form(ni behöver inte reta mig, folk gör det redan) som jag tänkte lägga in här om nån vecka. Spännande va?! Va?! Eh.... right...

3 kommentarer:

Unknown sa...

He he känner igen det dära med att inte använda bakbenen..Pasha simmar jättesnabbt men använder BARA frambenen den lilla latfisen:)
Ha de bra
hälsningar Tove

Anonym sa...

Naw! Men han kanske försöker vara EXTRA ambitiös och liksom visa att han bara behöver använda 2/4 ben för att klara av the task!

Lilian o Lunas sa...

hehe... ja det vore nåt...