lördag 1 november 2008

Smygagility...


Lunas tar igen sig...

Idag satt jag i sekretariatet på Vadstena BK:s agiltytävling "Spökhoppet". Lunas var jätteduktig väldigt länge, hängde runt & låg snällt i buren & plirade. Till sist blev det för mycket hysteriska bc:s för att han skulle kunna ta det lugnt & då fick han ligga i bilen en stund med huskyklubben.
När sista klassen drog igång var både jag & Luntan ordentligt peppade så jag tog undan honom för att känna igenom honom ordentligt. Han kändes ok så jag körde en alternativ "bana" på 7 hinder. Han var aspeppad & aningen övertänd så han missade slalomingången ett par gånger. Testade min teori om att vi skulle bli mer samspelta om jag var lite tystare & skippade "kallpratet" men det förutsätter nog att vi har mycket bättre kontakt innan vi börjar köra. Nu var han mest övertänd & det blev liksom pang på! Nåja, han var glad & jag var glad!

Inga kommentarer: