lördag 22 mars 2008

previously...


ok, tillåt mig uppdatera er lite... jag testade smörja Luntans rygg med ett liniment som heter Ice Power & han reagerade så fint på det att jag helt avstod från att ge honom muskelavslappnande. Numera funkar det inte riktigt lika effektivt, men det kan ha att göra med att man inte kan använda Back on Track-täcke & liniment samtidigt. Jag har börjat varva dessa tu, slänger på honom varma vetekudden efter han varit ute, stretchar & masserar. Har också börjat behandla hans rygg med ett tillhygge jag köpte till mig själv av min kiropraktor och jag tycker mig få en positiv respons. Spänningar går över fortare, han tillåter mig hantera honom & är pigg & glad.

Så, det här med träning då... Har börjat ha honom lös (så länge han inte går bananas) & låter honom strosa runt och snoka i en takt som passar honom. På så sätt får han röra sig allsidigt genom snår & över tuvor, vila när han behöver och trava en skvätt när han orkar. Det är också bra för att han kommer ifrån passgången lite. Var och varannan dag tar jag också ut honom på en cykelrunda i ungefär 15 minuter. Om jag nu ska få honom att bygga sunda muskler så måste han väl röra sig i den sundaste gångart han har & det torde vara traven. Än så länge så har också det funkat fint.
Well... Ska gå vidare med det kiropraktiska & besöka en kiropraktor den 28:e... det ska bli spännande....

Inga kommentarer: