onsdag 26 mars 2008

Lunas svarta humor...


Idag på morgonpromenaden stannade vi till hos min ryska granne. Hon är en äldre kvinna som bor på markvåningen. Vi pratade om väder & vind & kom så in på blommor. Hennes rabatter är inte att leka med, jag har nog inte sett någon ha sådan omsorg om sin trädgård. Med sin ryska brytning & uttrycksfulla gestikulerande beklagade hon sig över kylan i vilken många av hennes blommor hade strukit med:
-En blomma dör & jag dör.. Säger hon...
Varvid Lunas siktar in sig på närmsta planta & med all den precision han kan uppbringa med sitt 1,5cm överbett dräper han den utan att tveka...
Eeeeh... hrm...

4 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAAHAHAHAHHAHAHAHAHAH!!!! Oj... det kanske var känsligt.. oj..

Anonym sa...

Jag är så jäkla grymt imponerad utav din energi å arbete med honom keep going.


//Tobias Staaf med Serreau å Baby breeze

Lilian o Lunas sa...

Tack, vad glad jag blir, det var uppmuntrande ord:)!

monika sa...

Hahaha!! Gud va tragikomiskt!
*kram*