torsdag 17 juli 2008

Nya fortskaffningsmedlet...


Idag har vi premiäråkt Lunas nya vagn, den är verkligen en höjdare & det var så sjukt skönt att kunna knata på i några kilometer utan att behöva ta paus hela tiden. Nu är det hjulen bara gummi rakt igenom & jag ska snoka reda på om jag hittar några luftgummihjul med rätt mått. Hittar jag ett par sådana så ligger världen öppen för herr Lunas & mig, då är det bara att slänga vagnen på ryggen närhelst det är nödvändigt(t ex under tågluff i Europa:)...

Annars... Idag hamnade vi nere vid forsen och jag utmanade badkruke-Lunas genom att slänga matkulor i vattnet. Det fick honom inte särskilt långt ut, typ "knähöjd", men det som var intressant var att han doppade nosen till ögonhöjd i jakten på dem. Små små bubblor sipprade ut från lillnosen när den fumlade runt på bottnen & inte ens en lite kallsup!

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken fin vagn du skaffat! och du, så härligt sommarvacker.